O Nas
Koncepcja pracy
Podstawa prawna:
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 października 2009r w sprawie nadzoru pedagogicznego ( Dz.U z 2009, Nr 168, poz. 1324 ze zm)
- Ustawa o systemie oświaty ( Dz.U z 2004, nr 256, poz.2572 ze zm) oraz akty wykonawcze do ustawy w tym podstawa programowa wychowania przedszkolnego
- Statut przedszkola w Krupskim Młynie
Źródła opracowywania koncepcji:
- Punktem wyjściowym do opracowania koncepcji pracy przedszkola są wymagania do rozporządzenia w sprawie nadzoru pedagogicznego , analiza dokumentów, wnioski z prowadzonego nadzoru, ewaluacji wewnętrznych, wywiady, ankiety, potrzeby rodziców, środowiska lokalnego oraz samoocena pracy przedszkola i nauczycieli dokonywana w oparciu o bieżące obserwacje.
Charakterystyka przedszkola:
Przedszkole Nr 1 w Krupskim Młynie usytuowane jest w dwóch budynkach: dwa oddziały znajdują się w Krupskim Młynie przy u. Zawadzkiego 3, jeden oddział znajduje się w oddalonej o 2 km Kolonii Ziętek, w bl.nr 1. Przedszkole powstało w latach powojennych jako przedszkole przyzakładowe Zakładów Materiałów Wybuchowych "Nitron". W roku 1991,
po utworzeniu Gminy Krupski Młyn samorząd terytorialny przejął placówki oświatowe.
W kolejnych latach przedszkole w Ziętku i Krupskim Młynie zostały przekształcone w jedną placówkę pod aktualną nazwą. Do nowego, obecnego budynku wielofunkcyjnego przedszkole w Krupskim Młynie zostało przeniesione w 2004r. Poza przedszkolem siedzibę mają tutaj : Biblioteka Publiczna, Gminny Ośrodek Kultury i Sportu, Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej. Teren wokół przedszkola jest spokojny i bezpieczny. Sale są wielofunkcyjne, duże, jasne, wysokie, słoneczne, dostosowane do potrzeb i możliwości rozwojowych dzieci w wieku przedszkolnym. Teren przedszkolny posiada dużo zieleni: trawniki, krzewy iglaste i drzewa oraz ogólnodostępny plac zabaw. Przedszkole posiada 2 oddziały czynne od poniedziałku do piątku w godz. 5.30 - 15.30 . dobrze wyposażone w sprzęt, zabawki i pomoce dydaktyczne dostosowane do zainteresowań i potrzeb rozwojowych dzieci przedszkolnych.
W Kolonii Ziętek jest 1 oddział czynny w godz.6.00-15.00. Przedszkole znajduje się w budynku przeznaczonym do modernizacji. Warunki lokalowe dla dzieci są dobre, grupa ma do dyspozycji 4 przestronne sale. Przedszkole korzysta z walorów lasu oraz z ogólnodostępnego placu zabaw.
Misja
Przedszkole bezpieczne dziecku i rodzinie. Dzieci są radosne, czują się bezpieczne, rozwijają swoje zainteresowania, są dobrze przygotowane do podjęcia nauki w szkole, odważnie patrzą na świat, śmiało podejmując zadania kolejnego etapu swojego życia. Są ciekawe świata i otwarte na wszelkie nowości. Dzieci czują się Europejczykami przy zachowaniu tożsamości narodowej.
Nasze dziecko:
- nabywa wiedzę i umiejętności niezbędne do powodzenia w starcie szkolnym
- jest odważne, odpowiedzialne, samodzielne, zadowolone
- umie wyrazić swoje myśli, pragnienie, potrzeby
- potrafi współdziałać z innymi dziećmi i dorosłymi, jest kulturalne i uczciwe
- jest aktywne, ma świadomość i potrzebę prowadzenia zdrowego trybu życia
Dziecko osiąga gotowość do podjęcia nauki w szkole kierunek jakościowego rozwoju: organizowanie procesu dydaktyczno-wychowawczego zapewniającego warunki do rozwoju dziecka zgodnie z jego potencjałem i możliwościami rozwojowymi
- dzieci chętnie biorą udział w działaniach edukacyjnych organizowanych przez nauczycielkę
- rozwijają swoją naturalną aktywność, ciekawość, umiejętności praktyczne
- potrafią uważnie słuchać, obserwować, odkrywać
- nabywają umiejętności do wykonywania zadań
- czytają proste zdania
- układają własne teksty
- znają wartość książki jako źródła wiedzy i przeżyć
- osiągają sprawność manualną rąk przygotowującą do pisania
- segregują i klasyfikują przedmioty
- znają pojęcia liczbowe w zakresie programowym
- rozwiązują proste zadania matematyczne
Dziecko jest uspołecznione
Kierunek jakościowego rozwoju: organizowanie działań edukacyjnych sprzyjających nabywaniu doświadczeń społecznych oraz budowaniu systemu wartości
- znają i stosują formy grzecznościowe, są kulturalne
- znają swoje prawa i obowiązki członka społeczności
- są uczciwe, nie kłamią
- szanują inne dzieci, okazują szacunek dorosłym
- posiadają poczucie odpowiedzialności i szacunku dla swojej pracy i innych
- potrafią mówić o swoich emocjach, przeżyciach, potrzebach - potrafią ocenić swoje zachowanie i innych osób
- chętnie pomagają młodszym i potrzebującym
- wykazują chęć współdziałania
- przestrzegają reguł obowiązujących w społeczności dziecięcej; respektują podział zadań
- dbają o wspólną własność
- podejmują prace społeczno-użyteczne na rzecz grupy , w środowisku rodzinnym, jak i pozaprzedszkolnym
- rozumieją potrzebę ochrony środowiska przyrodniczego
- nie stosują żadnej formy przemocy
Dziecko jest aktywne ,ma ukształtowane nawyki i zachowania prozdrowotne
Kierunek jakościowego rozwoju:
organizowanie warunków dla wszechstronnej aktywności dziecka, wyrażania siebie w różnych formach ekspresji oraz kształtowania czynnych postaw wobec zdrowia i higieny
- dzieci postępują zgodnie z zasadami warunkującymi bezpieczeństwo , wiedzą, jak zachować się w sytuacji zagrożenia, znają zagrożenia płynące ze świata ludzi, zwierząt, roślin i unikają ich
- znają zasady racjonalnego odżywiania się
- kulturalnie zachowują się podczas spożywania posiłków
- dbają o czystość osobistą,
- rozumieją konieczność prowadzenia higienicznego i zdrowego trybu życia
- korzystają ze świeżego powietrza i słońca z zachowaniem bezpieczeństwa dla zdrowia
- chętnie biorą udział w zabawach, grach ruchowych, ćwiczeniach
- przestrzegają zasady gier i zabaw zespołowych
- nie przepychają się, nie potrącają, są uważne
- stosują zasadę fair play
Dziecko czuje się Europejczykiem
Kierunek jakościowego rozwoju:
poszukiwanie efektywnych form i metod edukacyjnych dla osiągnięcia integracji europejskiej na poziomie dziecka przedszkolnego
- kształtują postawę patriotyczną, tożsamość narodową, poznają nasze wartości narodowe
- dzieci poznają nazwy państw wchodzących w skład UE, ich położenie na mapie Europy, cechy charakterystyczne
- dzieci poznają elementy kultury państw europejskich
- rozwijają zainteresowanie językami obcymi, kształtują umiejętności językowe
Dziecko ma ukształtowaną świadomość ekologiczną
Kierunek jakościowego rozwoju:
organizowanie działalności edukacyjnej sprzyjającej rozumieniu potrzeby ochrony środowiska przyrodniczego
- dziecko kocha przyrodę i czuje się jego częścią
- dziecko rozumie potrzebę ochrony przyrody
- dziecko wie, jak należy zachować się w lesie, na łące itp.
- rozumie konieczność segregacji odpadów
- wie, jak pielęgnować młode drzewka
- rozumie treść haseł proekologicznych
Zarządzanie i organizacja
- Zapewnienie wysokiego poziomu pracy edukacyjnej placówki.
- Systemowe wspomaganie rozwoju zawodowego kadry.
- Zapewnienie odpowiedniej bazy i wyposażenia gwarantującego właściwą realizację zadań przedszkola.
- Zapewnienie sprawnego, skutecznego kierowania placówką.
Opieka, wychowanie, edukacja
- Tworzenie warunków dających możliwość rozwoju każdego dziecka.
- Stwarzanie jednolitego i spójnego systemu wychowawczo - opiekuńczego.
- Zapewnienie zestawu programów gwarantujących rozwój edukacyjny dzieci i organizowanie procesu kształcenia zapewniającego rozwój każdego dziecka
- Dążenie do osiągania jak najlepszych efektów edukacyjnych.
- Tworzenie warunków do rozwoju kreatywności dziecka na różnych płaszczyznach jego aktywności.
Kryteria sukcesu
- Wzrost bezpieczeństwa psychicznego i fizycznego dzieci.
- Wzbogacenie oferty edukacyjnej przedszkola.
- wzrost skuteczności pracy nauczycieli.
- Wzrost zadowolenia rodziców z pracy przedszkola
- Upowszechnienie i akceptacja praw dziecka.
- Zwiększenie integracji rodziny z przedszkolem.
- Poprawa stanu przedszkolnego ogrodu i terenu wokół budynku.
- Realizacja autorskich programów edukacyjnych,
- Zacieśnienie współpracy z instytucjami wspomagającymi przedszkole.
- Wprowadzenie skutecznego systemu diagnozowania dzieci oraz ich potrzeb rozwojowych.
- Upowszechnienie wiedzy o działalności przedszkola w środowisku.
- Promowanie przedszkola poprzez liczny udział dzieci w konkursach, turniejach, akcjach, programach, na stronie internetowej , itp.
- Zmodernizowanie bazy przedszkola, wzbogacenie o nowoczesne pomoce dydaktyczne, księgozbiór, płytotekę, materiały metodyczne i inne media
- Prowadzenie skutecznej polityki kadrowej.
- Wzrost zadowolenia nauczycieli z dobrze spełnionego obowiązku i motywacji w dążeniu
- do osiągnięcia sukcesu.
Realizacja koncepcji pracy opiera się na:
- Programie wychowania przedszkola
- Programach opracowanych przez radę pedagogiczną: "Bezpieczny przedszkolak", Program "Zdrowotek", Program adaptacji dziecka w przedszkolu.
- Rocznym planie pracy.
- Harmonogramie uroczystości.
- Koncepcji pracy.
- Statucie.
Istota procesów zachodzących w przedszkolu i ich efekty
Nauczyciele monitorują indywidualny rozwój każdego wychowanka w czasie systematycznych obserwacji, prowadzonych w celu zapewnienia najlepszych warunków do osiągnięcia sukcesów rozwojowych. Proces wspomagania rozwoju i edukacji dziecka zmierza do osiągnięcia przez nie gotowości do podjęcia nauki w szkole. Nauczyciele badają tę gotowość i w zależności od wyników badania prowadzą zajęcia wspomagające i korygujące rozwój dziecka, a także udzielają pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Oferta zajęć prowadzonych w przedszkolu zapewnia realizację podstawy programowej, a także umożliwia rozwój zainteresowań i talentów dzieci.
Nasze zasady są następujące:
- Zaspokajamy potrzeby dziecka.
- Organizujemy jego aktywność.
- Indywidualizujemy oddziaływania w zależności od potrzeb i możliwości dziecka.
- Organizujemy środowisko umożliwiające nabywanie kompetencji społecznych przez dziecko.
- Integrujemy proces wychowania i edukacji.
Katalog metod stosowanych w przedszkolu:
Stosowane metody i formy pracy są nowoczesne i zapewniają wychowankom atrakcyjny, twórczy i aktywny sposób na osiąganie sukcesów rozwojowych.
Są to metody oparte na metodyce wychowania przedszkolnego:
- Metody czynne;
- metoda samodzielnych doświadczeń,
- metoda kierowania własną działalnością dziecka,
- metoda zadań stawianych dziecku,
- metoda ćwiczeń utrwalających.
- Metody oglądowe:
- obserwacja i pokaz,
- osobisty przykład nauczyciela,
- udostępnianie sztuki/dzieła plastyczne, przestawienia teatralne, ilustrowane artystycznie utwory literackie, koncerty muzyczne
- Metody słowne:
- rozmowy,
- opowiadania,
- zagadki,
- objaśnienia i instrukcje,
- sposoby społecznego porozumiewania się,
- metody żywego słowa.
Ponadto codzienną praktykę pedagogiczną wzbogacono o nowatorskie opracowania metodyczne:
- Pedagogika zabawy wg Polskiego Stowarzyszenia Pedagogów i Animatorów KLANZA - zabawy i zajęcia ze wszystkich obszarów edukacyjnych
- Ruch rozwijający Weroniki Sherborne- zabawy ruchowe uczące świadomości własnego ciała
- i otaczającej przestrzeni, nawiązanie kontaktu z innymi za pomocą dotyku i ruchu
- Metoda dobrego startu Marty Bogdanowicz
- Opowieści ruchowe
- Gimnastyka ekspresyjna R. Labana
- Metoda K. Orffa
- Burza mózgów - metoda aktywizująca, pobudzająca do aktywnego myślenia i działania
- Relaksacja
- Bajkoterapia
- Samodzielnych doświadczeń
Współdziałanie ze środowiskiem i rodzicami
Przedszkole systematycznie współdziała z rodzicami. Współdecydują w sprawach przedszkola i wyrażają swoją opinię na temat jego pracy. Mają wpływ na koncepcję pracy placówki, ofertę zajęć dodatkowych oraz organizację ważnych wydarzeń przedszkolnych. Placówka zapewnia częste kontakty między przedszkolem a domem. Nauczyciele wspierają rodziców w wychowywaniu dzieci oraz troszczą się o skuteczny przepływ informacji. Sprzyja to ujednoliceniu procesu wychowania i edukacji dzieci. Wsparcie, życzliwość i akceptacja rodziców ułatwiają podejmowanie konstruktywnych działań na rzecz jakości pracy przedszkola. Przedszkole włącza się także w różnorodne inicjatywy na rzecz środowiska, uwzględniając jego potrzeby i możliwości. Dzieci biorą czynny udział w akcjach charytatywnych.
Celem współpracy przedszkola z rodzicami jest:
- Dążenie do jedności oddziaływań dydaktyczno - wychowawczych przedszkola i środowiska rodzinnego.
- Wszechstronny rozwój dziecka.
- Przekazanie wiedzy na temat funkcjonowania dziecka w przedszkolu.
- Wspieranie rodziców w celu osiągnięcia przez dziecko gotowości do podjęcia nauki
- w szkole.
- Wzmacnianie więzi rodzinnych i relacji międzypokoleniowych.
- Przekazywanie porad i wskazówek od nauczycieli w rozpoznawaniu przyczyn trudności wychowawczych oraz doborze metod w udzielaniu dziecku pomocy.
- Włączanie rodziców dzieci do życia grupy i przedszkola
- Podnoszenie świadomości edukacyjnej rodziców poprzez pedagogizację.
- Promowanie placówki w środowisku lokalnym.
- Włączanie rodziców w organizację imprez i uroczystości przedszkolnych, w tym
- w działalność Teatrzyku Rodzinnego
Przedszkole prowadzi współpracę z następującymi instytucjami:
- Gminną Biblioteką Publiczną
- Zespołem Szkół w Krupskim Młynie, w tym ze szkolnym Kołem Teatralnym
- Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej
- Gminnym Ośrodkiem Kultury Sportu i Rekreacji
- Młodzieżowym Ośrodkiem Wychowawczym
- Powiatową Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną w Tarnowskich Górach
- Powiatową Komendą Policji w Tarnowskich Górach
- Powiatową Komendą Straży Pożarnej w Tarnowskich Górach
- Ochotniczą Strażą Pożarną w Krupskim Młynie i Potępie.
- Posterunkiem Policji w Tworogu.
- Nadleśnictwem Brynek i Zawadzkie.
- Powiatową Stacją Sanitarno-Epidemiologiczną w Bytomiu
- Studentami odbywającymi praktyki
- Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
- Ratownictwem Drogowym, w tym z grupą "Młodzi Ratownicy Gminy Krupski Młyn"
- Ośrodkiem Zdrowia
- Pocztą Polską
- Urzędem Gminy w Krupskim Młynie
- Klubem Ekologicznym "Gaja"
Tradycje przedszkolne:
- Przedszkole ma własne tradycje, co podkreśla jego odrębność i specyfikę.
- Placówka ma kalendarz imprez i wydarzeń:
- Pasowanie na przedszkolaka,
- Akcja "Sprzątanie świata", "Zaadoptuj rzeke"
- Festiwal ziemniaka
- Mikołajki
- Jasełka
- Andrzejki
- Bal karnawałowy
- Dzień z Babci i Dziadka,
- Dzień Ziemi,
- Prezentacja przedszkolaków podczas Dni Krupskiego Młyna
- Dzień Strażaka, Dzień Policjanta, Dzień Górnika, Dzień Mamy
- Cykliczne dni kolorów, Dzień Dinozaura, Dzień Wody, Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego, Dzień Drzewa, Święto Polskiej Niezapominajki, Dzień Pluszowego Misia, Międzynarodowy Dzień Teatru, Pierwszy Dzień Wiosny, Dzień Kota, Dzień Życzliwości,
- Festyn Rodzinny (impreza środowiskowa)
- "Chrząszcz brzmi w trzcinie"- coroczna prezentacja osiągnięć dzieci w pracy logopedycznej
- Miniolimpiada z Tatą
- Pożegnanie starszaków
- Inscenizacje przygotowywane przez Teatrzyk Rodzinny
- Zajęcia adaptacyjne dla dzieci rozpoczynających edukację przedszkolną
- Przedszkole promuje swoją odrębność i specyfikę na stronie internetowej.
Udział w programach:
- Kubusiowi przyjaciele natury"
- "Czyste powietrze wokół nas"
- Zbieraj makulaturę-ratuj konie"
- Góra Grosza
- Czytamy dzieciom książki w ramach "Cała Polska czyta dzieciom", "Cała Krupa czyta " "Poczytaj mi, przyjacielu"
- Innych wynikających z bieżących potrzeb
Promocja placówki:
- Działania promocyjne obejmują:
- Organizację uroczystości przedszkolnych i środowiskowych,
- Udział dzieci w organizowanych wycieczkach i spacerach po najbliższej okolicy do miejsc użyteczności publicznej.
- Organizowanie w zajęć adaptacyjnych dla dzieci , które rozpoczną edukację przedszkolną
- Organizowanie akcji charytatywnych.
- Dbałość o dobrą opinię przedszkola w środowisku lokalnym,
- Prezentację wydarzeń mających miejsce w przedszkolu na stronie internetowej , w gazetce przedszkolnej "Bąbel", w informatorze gminnym
- Prezentowanie życzliwej postawy wobec klientów placówki przez wszystkich pracowników przedszkola
- Dbałość o estetykę otoczenia wewnątrz i na zewnątrz budynku.
- Udział w konkursach
Rola nauczycieka - wychowawcy:
- ma obowiązek materialnego porządku ( dba o otoczenie aby było czyste, uporządkowane
- i bezpieczne, uczy korzystać z pomocy dydaktycznych oraz dba o sprzęt )
- jest aktywny, miły, serdeczny w stosunku do dzieci, pracowników przedszkola , rodziców
- rzetelnie realizuje zadania związane z powierzonym mu stanowiskiem oraz podstawowymi funkcjami przedszkola: dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą
- wspiera każde dziecko w jego wszechstronnym rozwoju
- respektuje oraz przestrzega prawa i obowiązki wynikające z Konwencji Praw Dziecka
- dąży do pełni własnego rozwoju osobowego i zawodowego
- kształci i wychowuje dzieci w umiłowaniu Ojczyzny, poszanowaniu Konstytucji RP
- dba o kształtowanie postaw moralnych i obywatelskich zgodnie z ideą demokracji, pokoju
- i przyjaźni między ludźmi różnych narodów , ras i światopoglądów.
- zapewnia dzieciom bezpieczeństwo
- promuje osiągnięcia dzieci w środowisku lokalnym oraz poza nim
- współpracuje z rodzicami-partnerami przedszkola, instytucjami
- aktywnie współpracuje z rodzicami celem ujednolicania działań wychowawczych oraz całego procesu edukacyjnego
- stwarza dzieciom jak najlepsze warunki do zabawy i nauki
- uczestniczy w pracy zespołowej celem ujednolicenia działań edukacyjnych , wychowawczych i opiekuńczych
Sposoby diagnozowania osiągnięć dzieci:
- przeprowadzenie diagnozy wstępnej i końcowej, prowadzenie obserwacji pedagogicznych
- szczegółowe rozpoznanie sytuacji dziecka, bieżące monitorowanie, dokumentowanie wyników, wspomaganie rozwoju,
- informowanie rodziców o stanie rozwoju dziecka po diagnozie wstępnej i końcowej oraz obserwacjach
- półroczna ocena realizacji założonych celów i zadań, analiza, wnioski do dalszej pracy,
- bieżące wspieranie rozwoju dzieci, praca indywidualna
- dokumentowanie wyników obserwacji i diagnoz
- analizowanie wniosków do dalszej pracy, dokonywanie oceny efektywności prowadzonej pracy
- informacja o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole
- Badanie osiągnięć dzieci w przedszkolu odbywa się na podstawie:
- prezentacji dokonań dzieci (występy, wystawy, uroczystości, przeglądy, konkursy ,
- dyplomy, strona internetowa www.przedszkolekrupskimlyn.strefa.pl )
- teczek prac indywidualnych dzieci i innych dokumentów,
- arkuszy obserwacji rozwoju dziecka,
- rozmów
Dziecko ma prawo do:
- życia i rozwoju
- swobody myśli, sumienia i wyznania
- serdecznej miłości i opieki
- spokoju i samotności, gdy tego chce
- snu i odpoczynku, gdy jest zmęczone
- indywidualnego procesu rozwoju i własnego tempa tego rozwoju
- pomocy i ochrony przed przemocą
- pomocy ze strony dorosłych
- nauki, informacji, badania i eksperymentowania
- doświadczenia konsekwencji swego zachowania
- zdrowego żywienia
- wypowiedzi i aktywnej dyskusji z dorosłymi i dziećmi
- zabawy i wyboru towarzyszy zabawy
- wspólnoty i solidarności w grupie
Formy nagradzania zachowań:
- nagradzanie pochwałą i uznaniem,
- darzenie dziecka szczególnym zaufaniem, zwiększając zakres jego samodzielności,
- nagradzanie przez sprawianie przyjemności dziecku przez nauczyciela lub kolegów
- w kontaktach indywidualnych lub na forum całej grupy,
- przywilej wykonywania prostych czynności wykazanych przez nauczyciela,
- atrakcyjna zabawa w grupie według pomysłu dziecka,
- znaczek z wesołą minką
Środki zaradcze w przypadku niestosowania się do ustalonych zasad:
- tłumaczenie i wyjaśnienie,
- ukazywanie następstw postępowania, tłumaczenie dziecku, aby skłonić dziecko
- do autorefleksji,
- wyrażenie przez nauczyciela swojego smutku i niezadowolenia z powodu zachowania dziecka,
- propozycje aktywności mającej na celu rozładowanie negatywnych emocji,
- czasowe odebranie przyznanego przywileju,
- utworzenie kącika ciszy
- odsunięcie od zabawy - polecenie wykonania zadania mające na celu wyciszenie złych emocji.
- znaczek ze smutną minką
- rozmowa z rodzicami, wspólne ustalanie metod działań
Sylwetka absolwenta przedszkola:
- jest dobrze przygotowany do podjęcia obowiązków szkolnych,
- ma dobrze rozwinięte procesy poznawcze,
- potrafi współdziałać w zespole,
- jest zainteresowany nauką i literaturą,
- jest samodzielny,
- jest aktywny w podejmowaniu działań,
- lubi działania twórcze,
- jest wrażliwy estetycznie,
- akceptuje zdrowy styl życia,
- ma bogatą wiedzę o środowisku przyrodniczym,
- cechuje się gotowością do działania na rzecz środowiska
- Przyrodniczego i społecznego,
- czuje się Polakiem i Europejczykiem.
Sposoby informowania rodziców o postępach edukacyjnych dzieci i życiu przedszkola:
- nauczyciele na początku roku szkolnego informują rodziców o wymaganiach edukacyjnych wynikających z realizowanego przez siebie programu wychowania, oraz treści podstawy programowej
- nauczyciele zobowiązani są do gromadzenia informacji o dziecku i dokumentowania jego rozwoju w sposób przyjęty w przedszkolu,
- informacje o dziecku zawarte są w arkuszach obserwacyjnych, diagnostycznych, innych dokumentach opracowanych przez nauczycieli
- rodzice o postępach edukacyjnych swoich dzieci , mocnych stronach i obszarach wymagających wsparcia dowiadują się na zebraniach ogólnych, grupowych, w trakcie indywidualnych rozmów podejmowanych z inicjatywy nauczyciela lub rodzica, konsultacjach indywidualnych oraz szczegółowo w listach do rodziców.
- rodzice o życiu przedszkola dowiadują się poprzez internetową stronę przedszkola, bieżące informacje zamieszczane na tablicy dla rodziców, indywidualne zaproszenia dla rodziców, bezpośrednie rozmowy z rodzicami
- na życzenie rodzica nauczyciel może napisać opinię o aktualnym stanie rozwoju dziecka,
- informację o stanie rozwoju dziecka rodzice otrzymują dwa razy w roku -
- po przeprowadzeniu diagnozy wstępnej i końcowej.
Kierunki działania (priorytety) na lata 2014-2019:
Szczegółowe zadania i sposoby realizacji znajdują się w programach pracy na poszczególne lata szkolne.
- Doskonalenie procesów wspomagania i edukacji dzieci, w tym poszerzenie nowatorstwa pedagogicznego w przedszkolu, pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych i pracy z dzieckiem zdolnym.
- Doskonalenie metod i form współpracy ze środowiskiem i rodzicami.
- Systematyczne podnoszenie warunków higienicznych, zdrowotnych i bezpieczeństwa na terenie placówki.
- Poszukiwanie różnych form wyrazu i aktywności plastycznej na drodze do rozwoju kreatywności dziecka przedszkolnego.
- Udział w akcjach charytatywnych.
- Kontynuowanie i rozszerzenie współpracy z innymi placówkami w celu promowania placówki i wymiany doświadczeń na temat pracy z dzieckiem.
- Wspomaganie i inspirowanie nauczycieli do podnoszenia kwalifikacji zawodowych i zdobywania dodatkowych umiejętności.
- Współdziałanie z nauczycielami z innych placówek oświatowych w celu wymiany doświadczeń i poszukiwaniu nowych metod pracy.
- Podnoszenie estetyki placówki, modernizacja przedszkola w Ziętku.
- Organizowanie imprez integrujących środowisko lokalne i we współpracy z nimi.
Koncepcję pracy zatwierdzono w dniu:
Rada Rodziców 16.09.2014r.
Rada Pedagogiczna 16.09.2014r.