Facebook

Koncepcja pracy

Podstawa prawna:

  • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 października 2009r w sprawie nadzoru pedagogicznego ( Dz.U z 2009, Nr 168, poz. 1324 ze zm)
  • Ustawa o systemie oświaty ( Dz.U z 2004, nr 256, poz.2572 ze zm) oraz akty wykonawcze do ustawy w tym podstawa programowa wychowania przedszkolnego
  • Statut przedszkola w Krupskim Młynie

Źródła opracowywania koncepcji:

  • Punktem wyjściowym do opracowania koncepcji pracy przedszkola są wymagania do rozporządzenia w sprawie nadzoru pedagogicznego , analiza dokumentów, wnioski z prowadzonego nadzoru, ewaluacji wewnętrznych, wywiady, ankiety, potrzeby rodziców, środowiska lokalnego oraz samoocena pracy przedszkola i nauczycieli dokonywana w oparciu o bieżące obserwacje.
     

Charakterystyka przedszkola:

Przedszkole Nr 1 w Krupskim Młynie usytuowane jest w dwóch budynkach: dwa oddziały znajdują się w Krupskim Młynie przy u. Zawadzkiego 3, jeden oddział znajduje się w oddalonej o 2 km Kolonii Ziętek, w bl.nr 1. Przedszkole powstało w latach powojennych jako przedszkole przyzakładowe Zakładów Materiałów Wybuchowych "Nitron". W roku 1991,
po utworzeniu Gminy Krupski Młyn samorząd terytorialny przejął placówki oświatowe.

W kolejnych latach przedszkole w Ziętku i Krupskim Młynie zostały przekształcone w jedną placówkę pod aktualną nazwą. Do nowego, obecnego budynku wielofunkcyjnego przedszkole w Krupskim Młynie zostało przeniesione w 2004r. Poza przedszkolem siedzibę mają tutaj : Biblioteka Publiczna, Gminny Ośrodek Kultury i Sportu, Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej. Teren wokół przedszkola jest spokojny i bezpieczny. Sale są wielofunkcyjne, duże, jasne, wysokie, słoneczne, dostosowane do potrzeb i możliwości rozwojowych dzieci w wieku przedszkolnym. Teren przedszkolny posiada dużo zieleni: trawniki, krzewy iglaste i drzewa oraz ogólnodostępny plac zabaw. Przedszkole posiada 2 oddziały czynne od poniedziałku do piątku w godz. 5.30 - 15.30 . dobrze wyposażone w sprzęt, zabawki i pomoce dydaktyczne dostosowane do zainteresowań i potrzeb rozwojowych dzieci przedszkolnych.

W Kolonii Ziętek jest 1 oddział czynny w godz.6.00-15.00. Przedszkole znajduje się w budynku przeznaczonym do modernizacji. Warunki lokalowe dla dzieci są dobre, grupa ma do dyspozycji 4 przestronne sale. Przedszkole korzysta z walorów lasu oraz z ogólnodostępnego placu zabaw.
 


Misja

Przedszkole bezpieczne dziecku i rodzinie. Dzieci są radosne, czują się bezpieczne, rozwijają swoje zainteresowania, są dobrze przygotowane do podjęcia nauki w szkole, odważnie patrzą na świat, śmiało podejmując zadania kolejnego etapu swojego życia. Są ciekawe świata i otwarte na wszelkie nowości. Dzieci czują się Europejczykami przy zachowaniu tożsamości narodowej.

Nasze dziecko:

  • nabywa wiedzę i umiejętności niezbędne do powodzenia w starcie szkolnym
  •  jest odważne, odpowiedzialne, samodzielne, zadowolone
  • umie wyrazić swoje myśli, pragnienie, potrzeby
  • potrafi współdziałać z innymi dziećmi i dorosłymi, jest kulturalne i uczciwe
  •  jest aktywne, ma świadomość i potrzebę prowadzenia zdrowego trybu życia

 

Dziecko osiąga gotowość do podjęcia nauki w szkole kierunek jakościowego rozwoju: organizowanie procesu dydaktyczno-wychowawczego zapewniającego warunki do rozwoju dziecka zgodnie z jego potencjałem i możliwościami rozwojowymi

  • dzieci chętnie biorą udział w działaniach edukacyjnych organizowanych przez nauczycielkę
  • rozwijają swoją naturalną aktywność, ciekawość, umiejętności praktyczne
  • potrafią uważnie słuchać, obserwować, odkrywać
  • nabywają umiejętności do wykonywania zadań
  • czytają proste zdania
  • układają własne teksty
  • znają wartość książki jako źródła wiedzy i przeżyć
  • osiągają sprawność manualną rąk przygotowującą do pisania
  • segregują i klasyfikują przedmioty
  • znają pojęcia liczbowe w zakresie programowym
  • rozwiązują proste zadania matematyczne

Dziecko jest uspołecznione

Kierunek jakościowego rozwoju: organizowanie działań edukacyjnych sprzyjających nabywaniu doświadczeń społecznych oraz budowaniu systemu wartości

  • znają i stosują formy grzecznościowe, są kulturalne
  • znają swoje prawa i obowiązki członka społeczności
  • są uczciwe, nie kłamią
  • szanują inne dzieci, okazują szacunek dorosłym
  • posiadają poczucie odpowiedzialności i szacunku dla swojej pracy i innych
  • potrafią mówić o swoich emocjach, przeżyciach, potrzebach - potrafią ocenić swoje zachowanie i innych osób
  • chętnie pomagają młodszym i potrzebującym
  • wykazują chęć współdziałania
  • przestrzegają reguł obowiązujących w społeczności dziecięcej; respektują podział zadań
  • dbają o wspólną własność
  • podejmują prace społeczno-użyteczne na rzecz grupy , w środowisku rodzinnym, jak i pozaprzedszkolnym
  • rozumieją potrzebę ochrony środowiska przyrodniczego
  • nie stosują żadnej formy przemocy

Dziecko jest aktywne ,ma ukształtowane nawyki i zachowania prozdrowotne

Kierunek jakościowego rozwoju:
organizowanie warunków dla wszechstronnej aktywności dziecka, wyrażania siebie w różnych formach ekspresji oraz kształtowania czynnych postaw wobec zdrowia i higieny

  • dzieci postępują zgodnie z zasadami warunkującymi bezpieczeństwo , wiedzą, jak zachować się w sytuacji zagrożenia, znają zagrożenia płynące ze świata ludzi, zwierząt, roślin i unikają ich
  • znają zasady racjonalnego odżywiania się
  • kulturalnie zachowują się podczas spożywania posiłków
  • dbają o czystość osobistą,
  • rozumieją konieczność prowadzenia higienicznego i zdrowego trybu życia
  • korzystają ze świeżego powietrza i słońca z zachowaniem bezpieczeństwa dla zdrowia
  • chętnie biorą udział w zabawach, grach ruchowych, ćwiczeniach
  • przestrzegają zasady gier i zabaw zespołowych
  • nie przepychają się, nie potrącają, są uważne
  • stosują zasadę fair play

Dziecko czuje się Europejczykiem

Kierunek jakościowego rozwoju:
poszukiwanie efektywnych form i metod edukacyjnych dla osiągnięcia integracji europejskiej na poziomie dziecka przedszkolnego

  • kształtują postawę patriotyczną, tożsamość narodową, poznają nasze wartości narodowe
  • dzieci poznają nazwy państw wchodzących w skład UE, ich położenie na mapie Europy, cechy charakterystyczne
  • dzieci poznają elementy kultury państw europejskich
  • rozwijają zainteresowanie językami obcymi, kształtują umiejętności językowe

Dziecko ma ukształtowaną świadomość ekologiczną

Kierunek jakościowego rozwoju:
organizowanie działalności edukacyjnej sprzyjającej rozumieniu potrzeby ochrony środowiska przyrodniczego

  • dziecko kocha przyrodę i czuje się jego częścią
  • dziecko rozumie potrzebę ochrony przyrody
  • dziecko wie, jak należy zachować się w lesie, na łące itp.
  • rozumie konieczność segregacji odpadów
  • wie, jak pielęgnować młode drzewka
  • rozumie treść haseł proekologicznych

Zarządzanie i organizacja

  • Zapewnienie wysokiego poziomu pracy edukacyjnej placówki.
  • Systemowe wspomaganie rozwoju zawodowego kadry.
  • Zapewnienie odpowiedniej bazy i wyposażenia gwarantującego właściwą realizację zadań przedszkola.
  • Zapewnienie sprawnego, skutecznego kierowania placówką.

Opieka, wychowanie, edukacja

  • Tworzenie warunków dających możliwość rozwoju każdego dziecka.
  • Stwarzanie jednolitego i spójnego systemu wychowawczo - opiekuńczego.
  • Zapewnienie zestawu programów gwarantujących rozwój edukacyjny dzieci i organizowanie procesu kształcenia zapewniającego rozwój każdego dziecka
  • Dążenie do osiągania jak najlepszych efektów edukacyjnych.
  • Tworzenie warunków do rozwoju kreatywności dziecka na różnych płaszczyznach jego aktywności.

Kryteria sukcesu

  • Wzrost bezpieczeństwa psychicznego i fizycznego dzieci.
  • Wzbogacenie oferty edukacyjnej przedszkola.
  • wzrost skuteczności pracy nauczycieli.
  • Wzrost zadowolenia rodziców z pracy przedszkola
  • Upowszechnienie i akceptacja praw dziecka.
  • Zwiększenie integracji rodziny z przedszkolem.
  • Poprawa stanu przedszkolnego ogrodu i terenu wokół budynku.
  • Realizacja autorskich programów edukacyjnych,
  • Zacieśnienie współpracy z instytucjami wspomagającymi przedszkole.
  • Wprowadzenie skutecznego systemu diagnozowania dzieci oraz ich potrzeb rozwojowych.
  • Upowszechnienie wiedzy o działalności przedszkola w środowisku.
  • Promowanie przedszkola poprzez liczny udział dzieci w konkursach, turniejach, akcjach, programach, na stronie internetowej , itp.
  • Zmodernizowanie bazy przedszkola, wzbogacenie o nowoczesne pomoce dydaktyczne, księgozbiór, płytotekę, materiały metodyczne i inne media
  • Prowadzenie skutecznej polityki kadrowej.
  • Wzrost zadowolenia nauczycieli z dobrze spełnionego obowiązku i motywacji w dążeniu
  • do osiągnięcia sukcesu.

Realizacja koncepcji pracy opiera się na:

  1. Programie wychowania przedszkola
  2. Programach opracowanych przez radę pedagogiczną: "Bezpieczny przedszkolak", Program "Zdrowotek", Program adaptacji dziecka w przedszkolu.
  3. Rocznym planie pracy.
  4. Harmonogramie uroczystości.
  5. Koncepcji pracy.
  6. Statucie.

Istota procesów zachodzących w przedszkolu i ich efekty

Nauczyciele monitorują indywidualny rozwój każdego wychowanka w czasie systematycznych obserwacji, prowadzonych w celu zapewnienia najlepszych warunków do osiągnięcia sukcesów rozwojowych. Proces wspomagania rozwoju i edukacji dziecka zmierza do osiągnięcia przez nie gotowości do podjęcia nauki w szkole. Nauczyciele badają tę gotowość i w zależności od wyników badania prowadzą zajęcia wspomagające i korygujące rozwój dziecka, a także udzielają pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Oferta zajęć prowadzonych w przedszkolu zapewnia realizację podstawy programowej, a także umożliwia rozwój zainteresowań i talentów dzieci.

Nasze zasady są następujące:

  • Zaspokajamy potrzeby dziecka.
  • Organizujemy jego aktywność.
  • Indywidualizujemy oddziaływania w zależności od potrzeb i możliwości dziecka.
  • Organizujemy środowisko umożliwiające nabywanie kompetencji społecznych przez dziecko.
  • Integrujemy proces wychowania i edukacji.

Katalog metod stosowanych w przedszkolu:

Stosowane metody i formy pracy są nowoczesne i zapewniają wychowankom atrakcyjny, twórczy i aktywny sposób na osiąganie sukcesów rozwojowych.

Są to metody oparte na metodyce wychowania przedszkolnego:

  1. Metody czynne;
    • metoda samodzielnych doświadczeń,
    • metoda kierowania własną działalnością dziecka,
    • metoda zadań stawianych dziecku,
    • metoda ćwiczeń utrwalających.
  2. Metody oglądowe:
    • obserwacja i pokaz,
    • osobisty przykład nauczyciela,
    • udostępnianie sztuki/dzieła plastyczne, przestawienia teatralne, ilustrowane artystycznie utwory literackie, koncerty muzyczne
  3. Metody słowne:
    • rozmowy,
    • opowiadania,
    • zagadki,
    • objaśnienia i instrukcje,
    • sposoby społecznego porozumiewania się,
    • metody żywego słowa.

Ponadto codzienną praktykę pedagogiczną wzbogacono o nowatorskie opracowania metodyczne:

  • Pedagogika zabawy wg Polskiego Stowarzyszenia Pedagogów i Animatorów KLANZA - zabawy i zajęcia ze wszystkich obszarów edukacyjnych
  • Ruch rozwijający Weroniki Sherborne- zabawy ruchowe uczące świadomości własnego ciała
  • i otaczającej przestrzeni, nawiązanie kontaktu z innymi za pomocą dotyku i ruchu
  • Metoda dobrego startu Marty Bogdanowicz
  • Opowieści ruchowe
  • Gimnastyka ekspresyjna R. Labana
  • Metoda K. Orffa
  • Burza mózgów - metoda aktywizująca, pobudzająca do aktywnego myślenia i działania
  • Relaksacja
  • Bajkoterapia
  • Samodzielnych doświadczeń

Współdziałanie ze środowiskiem i rodzicami
Przedszkole systematycznie współdziała z rodzicami. Współdecydują w sprawach przedszkola i wyrażają swoją opinię na temat jego pracy. Mają wpływ na koncepcję pracy placówki, ofertę zajęć dodatkowych oraz organizację ważnych wydarzeń przedszkolnych. Placówka zapewnia częste kontakty między przedszkolem a domem. Nauczyciele wspierają rodziców w wychowywaniu dzieci oraz troszczą się o skuteczny przepływ informacji. Sprzyja to ujednoliceniu procesu wychowania i edukacji dzieci. Wsparcie, życzliwość i akceptacja rodziców ułatwiają podejmowanie konstruktywnych działań na rzecz jakości pracy przedszkola. Przedszkole włącza się także w różnorodne inicjatywy na rzecz środowiska, uwzględniając jego potrzeby i możliwości. Dzieci biorą czynny udział w akcjach charytatywnych.

Celem współpracy przedszkola z rodzicami jest:

  • Dążenie do jedności oddziaływań dydaktyczno - wychowawczych przedszkola i środowiska rodzinnego.
  • Wszechstronny rozwój dziecka.
  • Przekazanie wiedzy na temat funkcjonowania dziecka w przedszkolu.
  • Wspieranie rodziców w celu osiągnięcia przez dziecko gotowości do podjęcia nauki
  • w szkole.
  • Wzmacnianie więzi rodzinnych i relacji międzypokoleniowych.
  • Przekazywanie porad i wskazówek od nauczycieli w rozpoznawaniu przyczyn trudności wychowawczych oraz doborze metod w udzielaniu dziecku pomocy.
  • Włączanie rodziców dzieci do życia grupy i przedszkola
  • Podnoszenie świadomości edukacyjnej rodziców poprzez pedagogizację.
  • Promowanie placówki w środowisku lokalnym.
  • Włączanie rodziców w organizację imprez i uroczystości przedszkolnych, w tym
  • w działalność Teatrzyku Rodzinnego

Przedszkole prowadzi współpracę z następującymi instytucjami:

  • Gminną Biblioteką Publiczną
  • Zespołem Szkół w Krupskim Młynie, w tym ze szkolnym Kołem Teatralnym
  • Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej
  • Gminnym Ośrodkiem Kultury Sportu i Rekreacji
  • Młodzieżowym Ośrodkiem Wychowawczym
  • Powiatową Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną w Tarnowskich Górach
  • Powiatową Komendą Policji w Tarnowskich Górach
  • Powiatową Komendą Straży Pożarnej w Tarnowskich Górach
  • Ochotniczą Strażą Pożarną w Krupskim Młynie i Potępie.
  • Posterunkiem Policji w Tworogu.
  • Nadleśnictwem Brynek i Zawadzkie.
  • Powiatową Stacją Sanitarno-Epidemiologiczną w Bytomiu
  • Studentami odbywającymi praktyki
  • Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
  • Ratownictwem Drogowym, w tym z grupą "Młodzi Ratownicy Gminy Krupski Młyn"
  • Ośrodkiem Zdrowia
  • Pocztą Polską
  • Urzędem Gminy w Krupskim Młynie
  • Klubem Ekologicznym "Gaja"

Tradycje przedszkolne:

  • Przedszkole ma własne tradycje, co podkreśla jego odrębność i specyfikę.
  • Placówka ma kalendarz imprez i wydarzeń:
  • Pasowanie na przedszkolaka,
  • Akcja "Sprzątanie świata", "Zaadoptuj rzeke"
  • Festiwal ziemniaka
  • Mikołajki
  • Jasełka
  • Andrzejki
  • Bal karnawałowy
  • Dzień z Babci i Dziadka,
  • Dzień Ziemi,
  • Prezentacja przedszkolaków podczas Dni Krupskiego Młyna
  • Dzień Strażaka, Dzień Policjanta, Dzień Górnika, Dzień Mamy
  • Cykliczne dni kolorów, Dzień Dinozaura, Dzień Wody, Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego, Dzień Drzewa, Święto Polskiej Niezapominajki, Dzień Pluszowego Misia, Międzynarodowy Dzień Teatru, Pierwszy Dzień Wiosny, Dzień Kota, Dzień Życzliwości,
  • Festyn Rodzinny (impreza środowiskowa)
  • "Chrząszcz brzmi w trzcinie"- coroczna prezentacja osiągnięć dzieci w pracy logopedycznej
  • Miniolimpiada z Tatą
  • Pożegnanie starszaków
  • Inscenizacje przygotowywane przez Teatrzyk Rodzinny
  • Zajęcia adaptacyjne dla dzieci rozpoczynających edukację przedszkolną
  • Przedszkole promuje swoją odrębność i specyfikę na stronie internetowej.

Udział w programach:

  • Kubusiowi przyjaciele natury"
  • "Czyste powietrze wokół nas"
  • Zbieraj makulaturę-ratuj konie"
  • Góra Grosza
  • Czytamy dzieciom książki w ramach "Cała Polska czyta dzieciom", "Cała Krupa czyta " "Poczytaj mi, przyjacielu"
  • Innych wynikających z bieżących potrzeb

Promocja placówki:

  • Działania promocyjne obejmują:
  • Organizację uroczystości przedszkolnych i środowiskowych,
  • Udział dzieci w organizowanych wycieczkach i spacerach po najbliższej okolicy do miejsc użyteczności publicznej.
  • Organizowanie w zajęć adaptacyjnych dla dzieci , które rozpoczną edukację przedszkolną
  • Organizowanie akcji charytatywnych.
  • Dbałość o dobrą opinię przedszkola w środowisku lokalnym,
  • Prezentację wydarzeń mających miejsce w przedszkolu na stronie internetowej , w gazetce przedszkolnej "Bąbel", w informatorze gminnym
  • Prezentowanie życzliwej postawy wobec klientów placówki przez wszystkich pracowników przedszkola
  • Dbałość o estetykę otoczenia wewnątrz i na zewnątrz budynku.
  • Udział w konkursach

Rola nauczycieka - wychowawcy:

  • ma obowiązek materialnego porządku ( dba o otoczenie aby było czyste, uporządkowane
  • i bezpieczne, uczy korzystać z pomocy dydaktycznych oraz dba o sprzęt )
  • jest aktywny, miły, serdeczny w stosunku do dzieci, pracowników przedszkola , rodziców
  • rzetelnie realizuje zadania związane z powierzonym mu stanowiskiem oraz podstawowymi funkcjami przedszkola: dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą
  • wspiera każde dziecko w jego wszechstronnym rozwoju
  • respektuje oraz przestrzega prawa i obowiązki wynikające z Konwencji Praw Dziecka
  • dąży do pełni własnego rozwoju osobowego i zawodowego
  • kształci i wychowuje dzieci w umiłowaniu Ojczyzny, poszanowaniu Konstytucji RP
  • dba o kształtowanie postaw moralnych i obywatelskich zgodnie z ideą demokracji, pokoju
  • i przyjaźni między ludźmi różnych narodów , ras i światopoglądów.
  • zapewnia dzieciom bezpieczeństwo
  • promuje osiągnięcia dzieci w środowisku lokalnym oraz poza nim
  • współpracuje z rodzicami-partnerami przedszkola, instytucjami
  • aktywnie współpracuje z rodzicami celem ujednolicania działań wychowawczych oraz całego procesu edukacyjnego
  • stwarza dzieciom jak najlepsze warunki do zabawy i nauki
  • uczestniczy w pracy zespołowej celem ujednolicenia działań edukacyjnych , wychowawczych i opiekuńczych

Sposoby diagnozowania osiągnięć dzieci:

  • przeprowadzenie diagnozy wstępnej i końcowej, prowadzenie obserwacji pedagogicznych
  • szczegółowe rozpoznanie sytuacji dziecka, bieżące monitorowanie, dokumentowanie wyników, wspomaganie rozwoju,
  • informowanie rodziców o stanie rozwoju dziecka po diagnozie wstępnej i końcowej oraz obserwacjach
  • półroczna ocena realizacji założonych celów i zadań, analiza, wnioski do dalszej pracy,
  • bieżące wspieranie rozwoju dzieci, praca indywidualna
  • dokumentowanie wyników obserwacji i diagnoz
  • analizowanie wniosków do dalszej pracy, dokonywanie oceny efektywności prowadzonej pracy
  • informacja o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole
  • Badanie osiągnięć dzieci w przedszkolu odbywa się na podstawie:
  • prezentacji dokonań dzieci (występy, wystawy, uroczystości, przeglądy, konkursy ,
  • dyplomy, strona internetowa www.przedszkolekrupskimlyn.strefa.pl )
  • teczek prac indywidualnych dzieci i innych dokumentów,
  • arkuszy obserwacji rozwoju dziecka,
  • rozmów

Dziecko ma prawo do:

  • życia i rozwoju
  • swobody myśli, sumienia i wyznania
  • serdecznej miłości i opieki
  • spokoju i samotności, gdy tego chce
  • snu i odpoczynku, gdy jest zmęczone
  • indywidualnego procesu rozwoju i własnego tempa tego rozwoju
  • pomocy i ochrony przed przemocą
  • pomocy ze strony dorosłych
  • nauki, informacji, badania i eksperymentowania
  • doświadczenia konsekwencji swego zachowania
  • zdrowego żywienia
  • wypowiedzi i aktywnej dyskusji z dorosłymi i dziećmi
  • zabawy i wyboru towarzyszy zabawy
  • wspólnoty i solidarności w grupie

Formy nagradzania zachowań:

  • nagradzanie pochwałą i uznaniem,
  • darzenie dziecka szczególnym zaufaniem, zwiększając zakres jego samodzielności,
  • nagradzanie przez sprawianie przyjemności dziecku przez nauczyciela lub kolegów
  • w kontaktach indywidualnych lub na forum całej grupy,
  • przywilej wykonywania prostych czynności wykazanych przez nauczyciela,
  • atrakcyjna zabawa w grupie według pomysłu dziecka,
  • znaczek z wesołą minką

Środki zaradcze w przypadku niestosowania się do ustalonych zasad:

  • tłumaczenie i wyjaśnienie,
  • ukazywanie następstw postępowania, tłumaczenie dziecku, aby skłonić dziecko
  • do autorefleksji,
  • wyrażenie przez nauczyciela swojego smutku i niezadowolenia z powodu zachowania dziecka,
  • propozycje aktywności mającej na celu rozładowanie negatywnych emocji,
  • czasowe odebranie przyznanego przywileju,
  • utworzenie kącika ciszy
  • odsunięcie od zabawy - polecenie wykonania zadania mające na celu wyciszenie złych emocji.
  • znaczek ze smutną minką
  • rozmowa z rodzicami, wspólne ustalanie metod działań

Sylwetka absolwenta przedszkola:

  • jest dobrze przygotowany do podjęcia obowiązków szkolnych,
  • ma dobrze rozwinięte procesy poznawcze,
  • potrafi współdziałać w zespole,
  • jest zainteresowany nauką i literaturą,
  • jest samodzielny,
  • jest aktywny w podejmowaniu działań,
  • lubi działania twórcze,
  • jest wrażliwy estetycznie,
  • akceptuje zdrowy styl życia,
  • ma bogatą wiedzę o środowisku przyrodniczym,
  • cechuje się gotowością do działania na rzecz środowiska
  • Przyrodniczego i społecznego,
  • czuje się Polakiem i Europejczykiem.

Sposoby informowania rodziców o postępach edukacyjnych dzieci i życiu przedszkola:

  • nauczyciele na początku roku szkolnego informują rodziców o wymaganiach edukacyjnych wynikających z realizowanego przez siebie programu wychowania, oraz treści podstawy programowej
  • nauczyciele zobowiązani są do gromadzenia informacji o dziecku i dokumentowania jego rozwoju w sposób przyjęty w przedszkolu,
  • informacje o dziecku zawarte są w arkuszach obserwacyjnych, diagnostycznych, innych dokumentach opracowanych przez nauczycieli
  • rodzice o postępach edukacyjnych swoich dzieci , mocnych stronach i obszarach wymagających wsparcia dowiadują się na zebraniach ogólnych, grupowych, w trakcie indywidualnych rozmów podejmowanych z inicjatywy nauczyciela lub rodzica, konsultacjach indywidualnych oraz szczegółowo w listach do rodziców.
  • rodzice o życiu przedszkola dowiadują się poprzez internetową stronę przedszkola, bieżące informacje zamieszczane na tablicy dla rodziców, indywidualne zaproszenia dla rodziców, bezpośrednie rozmowy z rodzicami
  • na życzenie rodzica nauczyciel może napisać opinię o aktualnym stanie rozwoju dziecka,
  • informację o stanie rozwoju dziecka rodzice otrzymują dwa razy w roku -
  • po przeprowadzeniu diagnozy wstępnej i końcowej.

Kierunki działania (priorytety) na lata 2014-2019:

Szczegółowe zadania i sposoby realizacji znajdują się w programach pracy na poszczególne lata szkolne.

  • Doskonalenie procesów wspomagania i edukacji dzieci, w tym poszerzenie nowatorstwa pedagogicznego w przedszkolu, pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych i pracy z dzieckiem zdolnym.
  • Doskonalenie metod i form współpracy ze środowiskiem i rodzicami.
  • Systematyczne podnoszenie warunków higienicznych, zdrowotnych i bezpieczeństwa na terenie placówki.
  • Poszukiwanie różnych form wyrazu i aktywności plastycznej na drodze do rozwoju kreatywności dziecka przedszkolnego.
  • Udział w akcjach charytatywnych.
  • Kontynuowanie i rozszerzenie współpracy z innymi placówkami w celu promowania placówki i wymiany doświadczeń na temat pracy z dzieckiem.
  • Wspomaganie i inspirowanie nauczycieli do podnoszenia kwalifikacji zawodowych i zdobywania dodatkowych umiejętności.
  • Współdziałanie z nauczycielami z innych placówek oświatowych w celu wymiany doświadczeń i poszukiwaniu nowych metod pracy.
  • Podnoszenie estetyki placówki, modernizacja przedszkola w Ziętku.
  • Organizowanie imprez integrujących środowisko lokalne i we współpracy z nimi.

Koncepcję pracy zatwierdzono w dniu:
Rada Rodziców 16.09.2014r.
Rada Pedagogiczna 16.09.2014r.